Iz provjerenih i anonimnih izvora, bliskih Komisiji za imenovanja na dužnosti Andrićevog Instituta u Višegradu, saznajemo da Dr Nele Karajlić nije imenovan za noog urednika izdavačke kuće Instituta.
„Iako ispunjava sve uslove konkursa, a da ne spominjemo njegove glumačke, rediteljske, scenarističke, muzičke, kompozitorske, književničke i kuratorske vještine i kompetencije, Dr Karajlić nije imenovan za urednika. Zaposleni su u šoku, kao i veći dio ljudi upoznatih sa situacijom“, rekao je naš izvor
Prema saznanjima od drugog izvora, njegovo imenovanje na funkciju nije potpisao Emir Kusturica, direktor Instituta iz, kako saznajemo, ličnih razloga.
„Konkurs je raspisan, proveden, kandidati su pozvani, odrađen je intervju. Dr Karajlić imao je najviše bodova. Bio je naš jednoglasni i jedini izbor“, rekao je naš izvor u šoku dodajući kako je iznenađen što „neke lične prepirke, ili lična poznanstva i veze“ mogu određivati ko će, a ko neće biti urednik najvažnije izdavačke kuće u Srba zapadno od Drine.
Naš politički analitičar Risto Prelivoda, rekao je kako saznanja o ovom nonsensu dobija od nas, i ne stižući da ih provjeri komentariše: „ovo mi je novo čut. Ni u snu se ovom nisam mogao nadati. Ako će lična poznanstva, veze i prijateljstva ili neprijateljstva biti kriterij pri odabiru prvih ljudi Andrićevog instituta, onda smo stvarno dosegli kulturno dno“.
Prelivoda zaključuje da, ako se ovo ispostavi kao istinito – iako ne sumnja u našu informisanost i objektivnost – to će biti najveća uvreda za našeg nobelovca, za njegov lik i djelo. „Kada se gradio Andrićgrad, kad je bilo najteže, kad se osnivao institut, kad se obilježavala stogodišnjica sarajevskog atentata, birali su se stručni i kompetentni ljudi. Izabrani su oni najbolji i najveći. Ako se sad sitničarenje, ljubomora i lični interesei budu u prvom planu, onda je najbolje da se stavi katanac na bravu. Tad smo potpuno propali“, zaključuje Prelivoda
Dr Karajlić nije želio, prije zvanične objave rezultata, komentarisati nagađanja i pretpostavke. Međutim, kako kaže bio bi „ljudski razočaran, a umjetnički postiđen i ponižen“ ako o njegovom „cjeloživotnom djelu, trudu i zalaganju bude odlučivano na osnovu ličnih utisaka i impresija“.